Още през далечната 1883г. е издаден немски патент за изобретяването на метод за впръскване на гориво в горивната камера,която е свързана с цилиндрите на двигателя.Малко след това в Англия представят двигател със система за впръскване,която нагнетява гориво под налягане през смукателен клапан с кухо стебло. Няколко години по-късно в САЩ започват масово производство на двигател с горивен инжекцион. Между 1930-1950г. горивните инжекциони сеползват предимно при състезателните автомобили.
Jaguar D-Type –рали Ле Ман
Maserati – модел 3500Gti
Mercedes-Benz -W-196 за Формула 1 и състезателните варианти на 300SL
Chevrolet 1957г.-екстра към модела Corvette
Pontiac – модел Bonneville
През годините се правят редица корекции,които подобряват работата на двигателите.Намалява отделянето на вредни емисии ,намалява се шума при работа и т.н.
През 1973г. BOSCH излиза на пазара с модерната механична инжекционна система К-Jetronic.След около 10 год. представят KE-Jetronic с контрол на замърсяването.
През 90-те год. полу-механичните и полу-електронните системи имат все още място на пазара,но все повече и по-бързо се преминава към електронните.
http://www.sofgas.com/